Daugavpils Sociālajam dienestam – 30 gadi

 

Pirms 30 gadiem, 1992.gada 2.aprīlī bija pieņemts lēmums par Daugavpils pašvaldības sociālās apkalpošanas nodaļas izveidošanu. Tā aizsākās mūsu pilsētas Sociālā dienesta vēsture neatkarīgajā Latvijā.

Sākotnēji Sociālās nodaļas pārziņā bija apkalpošana mājās, pansionāts un vispārējā un sociālā darba ekspertīzes ārstu komisija. Sociālajiem darbiniekiem bija jāstājas pretī daudziem sarežģīto 90.gadu izaicinājumiem.

Viena no Sociālā dienesta pamatfunkcijām, kas saglabājusies kopš dibināšanas dienas, ir aprūpe mājās. Šobrīd 24 sociālā dienesta darbinieki rūpējas par 274 daugavpiliešiem, kuri dažādu dzīves apstākļu dēļ patstāvīgi nespēj parūpēties par sevi.

Gadiem ejot, funkciju klāsts paplašinājās, iestādei aptverot arvien plašāku iedzīvotāju loku. Pašlaik Sociālajā dienestā ir Sociālās palīdzības nodaļa ar 3 klientu apkalpošanas punktiem pilsētas apkaimēs un Sociālo pakalpojumu nodaļa, kura sastāvā ir 4 sociālā darba sektori un 10 struktūrvienības – sociālo pakalpojumu sniedzēji. Dienestā strādā 223 darbinieki.

Daudzi iedzīvotāji sāka saņemt jaunus pakalpojumus pateicoties DI projekta īstenošanai: sāka darboties grupu dzīvokļi renovētajās ēkās Šaurajā ielā 26 un 18.novembra ielā 354V, Cietoksnī šī gada sākumā durvis vēra Ģimenes māja „Pīlādzis”. Lielu devumu klientu sociālo prasmju izkopšanai un praktisko iemaņu gūšanā sniedz arī Dienas centrs personām ar garīga rakstura traucējumiem Arhitektu ielā 24 un tepat esošās Specializētās darbnīcas, kas tika atvērtas 2018.gadā.

Jau gandrīz 20 gadus par savām otrajām mājām daudzi daugavpilieši sauc arī Dienas centru „Saskarsme” Liepājas ielā 4. Te pilsētas iedzīvotājiem ir iespēja radoši darboties, iesaistīties dažādās sabiedriskās aktivitātēs, un, protams, komunicēt sava starpā. Tieši to daudzi centra klienti min kā vienu no lielākajām vērtībām, kas liek atgriezties atkal un atkal.

Pēdējie pāris gadi, kas pavadīti pandēmijas zīmē, bija liels izaicinājums ikvienam Sociālā dienesta darbiniekam un klientam. Taču iestādes kolektīvs, kas šajā sarežģītajā laikā ne uz brīdi nebija pārtraucis iedzīvotāju pieņemšanu un apkalpošanu, ir paveicis, šķietami, neiespējamo: ne vien godam veica savus pamatuzdevumus, bet arī uzlaboja apkalpošanas kvalitāti, atrisinot rindu problēmu un ieviešot jaunus tehnoloģiskus risinājumus, kas ievērojami atvieglo dokumentu iesniegšanas un pakalpojumu saņemšanas procesu. Dienas centru darbinieki nemitīgi meklējuši un raduši iespējas, kā uzturēt saikni ar klientiem un iesaistīt viņus aktivitātēs arī stingrās distancēšanās režīmā. Šajā laikā kā nekad iepriekš Sociālais dienests parādīja, cik profesionāli un pašaizliedzīgi komanda spēj strādāt arī vissarežģītākajos apstākļos.

Sižetu sagatavoja Daugavpils pilsētas pašvaldības Komunikācijas nodaļa.

 

Pēdējās izmaiņas veiktas: 04.04.2022 12:54